מבצע חנוכה: 6 יבשות, 81 מדינות עם 5 אלף 'שלוחים' ו-700 אלף חנוכיות

    דוד קורצווייל | צילום: אליעזר ליינס - ניו זילנד 3 Comment on מבצע חנוכה: 6 יבשות, 81 מדינות עם 5 אלף 'שלוחים' ו-700 אלף חנוכיות
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצת לפני השעה 10 בבוקר  כשבארץ אנשים עוד היו עסוקים בהכנות לחנוכה, נכנס חג החנוכה בניו זילנד שבאוסטרליה. כך שהנקודה הראשונה בהם פעלו שלוחי חב"ד בחג הזה הוא בבית חב"ד בקווינסטאון.

    מבצע חנוכה יתפרס על פני 81 מדינות ב-6 יבשות, באמצעות כ- 5000 'שלוחים' מנהלי בתי חב"ד, ועוד אלפי מתנדבים.

    לא פחות מ-700,000 חנוכיות כבר נרכשו לטובת חלוקה בהן ינסו החב"דניקים להדליק בימי החנוכה במצטבר יותר מ-30 מליון נרות. על מנת להגביר את פרסום הנס, יעשה שימוש כמידי שנה ב- 15,000 חנוכיות ציבוריות שיוצבו במרכזי הערים ובמקומות הומי אדם, ועוד 5,000 חנוכיות מוארות שיוצבו על גבי רכבים, ויצרו בכל העולם שיירה של אור.

    על מנת להביא את המסרים הפנימיים ואת הלכות החנוכה לציבור הכינו בחב"ד לא פחות מ-2.5 מליון עלונים ב-13 שפות שונות. גם כאן בישראל נערכו בצעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב למבצע המקיף.

    השנה נרשם גידול דרמטי בזכות השקה של מערך מתנדבים חדש בשם פעילי חב"ד שיסייע לבתי חב"ד לנסות ולהגיע לכל יהודי והביא אליו את אור החנוכה. כל פעיל ופעילה יגיעו לביקורי בית כשהם מצוידים בערכות חג מהודרות, הכוללות חנוכייה מהודרת, נרות להדלקה, מדריך חג מרהיב בפורמט אלבומי, דמי חנוכה, עלוני חג בעברית וברוסית, סביבון וכן ערכה של שלוש סופגניות טריות.

    כמו כן ייצאו הפעילים ב'שיירות אור' ממונעות, המורכבות מעשרות כלי רכב שעל גגותיהם מורכבת חנוכייה חשמלית מאירה. בסך הכל מתכננים בחב"ד לחלק כחצי מליון סופגניות, במחנות צה"ל ובקרב כוחות הבטחון, בבתי רפואה ובתי אבות, בריכוזי אוכלוסיה ובביקורי הבתים. על פי ההערכות היקף המבצע רק כאן בישראל מוערך בכ-2 מליון שקלים, והוא ממומן ברובו על ידי מנהלי בתי חב"ד בעזרת התורמים.

     

    מיוחד לחג: לחצו כדי לצפות בעלון לחג בעברית. שיצא ע"י דוברות צעירי חב"ד



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אולי תכתבו גם על חסידי ברסלב באומן???
      את הציבור החרדי לא בדיוק מעניין מה מעשיהם 'הגדולים' של חסידי חב"ד

    2. 2

      יוסקה מאוד יפה אבל תחשוב שזה מצוות הרבי